7 november 2008

Sex and the city

Lilla räkans frågor blir mer och mer komplicerade. Frågor som "Hur fungerar en magnet?" och "Varför räknar man inte med googolplex i skolan?" parerar jag oftast lite opedagogiskt med "Vi frågar pappa sen" eller så.

Igår fick jag dock en fråga om "Sex and the city". Jag tänkte att den skulle vara lätt som en plätt att hantera. Men det var den inte...

Lilla räkan: Gillar du "Sex and the city"?

Jag: Ja.

Lilla räkan: Det gör inte pappa.

Jag: Nej, jag vet. Men jag tycker den är bra.

Lilla räkan: Vad betyder "Sex and the city"?

Jag: Det betyder "Sex och staden", ungefär. Serien handlar om fyra tjejer i New York. En av dem, som heter Carrie, skriver en spalt som heter så i en tidning.

Lilla räkan: Jaha. Men vad menas med sex?

Kort paus.

Jag: Det betyder att man ligger med varandra.

Lilla räkan: Va? Handlar serien om det?

Jag: NEJ! Eller jo, lite. Serien handlar om tjejernas liv, deras jobb och killar de träffar och så. Men den handlar inte bara om att de ligger med killarna.

Lilla räkan: Jag fattar ingenting.

Snälla hjälp mig, någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar