Gårdagens samtal med Telias Kundtjänst:
Jag: Vi flyttade den 16 januari och har också flyttat vårt telefonabonnemang till den nya adressen. Men telefonen fungerar inte.
Kundtjänsttant: Nej. Den föregående hyresgästen har inte avanmält sitt abonnemang. Då kan Telia inte koppla in ert.
Jag: Men kan ni inte bara kontakta dem och säga att ni behöver koppla ur det gamla? De flyttade ut i oktober.
Kundtjänsttant: Nej. De betalar inte för abonnemanget. Då tar vi ingen kontakt. Det får du göra.
Jag: Men jag vet inte vad de heter. Kan du berätta det får mig?
Kundtjänsttant: Nej, de får jag inte göra.
Jag: Men jag skulle gärna vilja använda vår telefon. Vi betalar ju för abonnemang och flytt.
Kundtjänsttant: Men vi kan inte stänga av det gamla som det ser ut nu.
Jag: Det här är ju ett Moment 22.
Kundtjänsttant: Ja.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar