3 december 2010

tishor

Alla visste visst inte vad en tisha är. En tisha är en t-shirt. Tydligen stockholmska, jag trodde det var vedertaget. Sorry.

På temat tishor. Det finns två t-shirt-inköp jag ångrar att jag inte gjorde. Den första var en som såldes på Gul&Blå sent 80-tal. En svart t-shirt med en vit Mercedesstjärna och så texten "Germans have more fun". Ascool. Men jag bangade den och köpte en töntig Joe-Banana-tröja istället.

Andra gången jag bommade ett fantastiskt t-shirt köp när jag var på Pridefestivalen med en vän. Där i ett stånd hängde den. En t-shirt med texten "dip me in honey and throw me to the lesbians". Jag har aldrig sett en t-shirt med bättre text, varken innan eller efter.

Så om någon av er, eller någon ni känner, äger någon av ovanstående dyrgripar får ni gärna hälsa vederbörande att jag gärna betalar en slant för att få överta dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar