9 december 2014

Fragile

Tror jag har glömt att berätta att jämte "Dansa mig till kärleken"/"Dance me to the end of love" (Ebba Forsbergs tolkning resp. The Civil Wars cover) är "Fragile" i Nils Landgrens tolkning en av mina absoluta älsklingslåtar. Jag tycker ni klicka och lyssna:

https://www.youtube.com/watch?v=JyCiMDM9uFg

Pluttskruttens och Skorpans danslärare spelar den ofta på danslektionerna. På senaste lektionen fick föräldrarna titta på, jag kan berätta att det inte bara var jag som fick torka några tårar ur ögonvrån när de dansade till "Fragile".

När Skorpan dansade spanade hon efter Pluttskrutten (som också tittade på) hela tiden, dvs hon var inte så där superangelägen att kolla om jag såg henne eller inte. Det är verkligen ett speciellt band de har de där två.

Ps På den mer humoristiska sidan: Fransosen berättade just ut att han måste skaffa sig ett intyg på att han lever för att skicka in till en utländsk pensionsfond. Jag erbjöd mig förstås att intyga att han lever till men Fransosen säger att notarius publicus måste göra detta. Hade varit kul att vara till hjälp med det annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar