8 augusti 2015

Tillbaka. Alma Löv. Vildhjärta. 30. Osv.

Tillbaka i hemstaden.

Min semester är slut på måndag. Jag både vill börja jobba och inte. Men. Först en helg hemma.

M och jag kom hem från Värmlandsäventyret igårkväll, åt middag framför teven och sov skönt i vår egna säng. Känner mig glad och uppåt av all konst och kultur jag fått se och höra och uppleva och alla samtal med vännerna. Innan vi åkte igår var vi på mitt absoluta favoritmuseum, Alma Löv (http://www.almalov.com). Åk dit om ni är i närheten. Sedan svischade vi vidare till Vildhjärta och hennes ateljé (http://vildhjärta.se). Vi fick en privat visning eftersom E&J känner henne. Vildhjärta (Maria Westerberg) gör skulpturer av pinnar, roliga, knäppa, fina och har ett fantastiskt förhållande till skogen. Vi köpte hennes bok och fick ett lass svamp av henne.

Idag har vi softat hemma och varit och firat min svägerska som fyllt 30. Jättegod lunchbuffé och tårta och bebisgos med Lilla S. Pratade en stund med min egen Plastmamma och hennes man, alldeles för länge sedan vi sågs. Promenerade hem med M, superhärligt, vi fnissade åt turister och svensexor och oss själva. Åt middag vid teven IGEN och såg några avsnitt av The Americans. En helt perfekt lördag om ni frågar mig.

Insåg idag att Midnattloppet går av stapeln om en vecka. Har sprungit några gånger senaste veckan men känt mig väldigt tung och seg. Jag vill gärna springa Midnattsloppet men känner mig liksom inte tipp topp. Lyxproblem. 

Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar