29 april 2017

Mitt huvud

Hej på er. Jag vet att jag inte är superaktiv här och jag är ledsen för det men det händer inget bloggvärt. Jag kan snabbt berätta vad som rör sig i mitt huvud och mitt liv.

Lilla räkan. Han håller på att bli vuxen och jag hänger inte med. Jag vet att det ska vara så och att allt är naturligt och bra och som det ska men jag blir galen av att inte hänga med. Det är svårt att förstå att ett barn som alldeles nyss satt på golvet och byggde lego nu lever ett eget liv utanför vårt, har lärare och kompisar jag inte träffat, har egna pengar, utvecklad klädsmak, parfym osv.

Jobbet. Just nu lite roligare, perioden när allt jag tog i tjorvade synes ha gått över, tack och lov för det. Har engagerat mig lite i en intern fråga, kul att få vara med och hoppeligen påverka lite på sikt.

Löpning. Ett par lopp närmar sig med stormsteg, är inte i den form jag hoppats (vilket vore orealistiskt bra) men det känns okej. 

Poddar. Lyssnar på en handfull tantpoddar och måste erkänna att det är jättekul.

Kost. Eftersom Pluttskrutten blivit vegan läser jag om mat och lagar mat mycket mer än förut. Pluttskrutten är supernöjd och glad. Jättehärligt. Jag tror faktiskt jag äter bättre själv pga det. (Nu menar jag regelbundet och sammansatt osv. Äter fortfarande massor med godis, dricker läsk och kaffe och vin och äter mackor osv.) Det är inte direkt ett mer hälsosamt leverne hos mig men jag känner mig bra av att inte äta mjölkprodukter osv.

Helt OT: såg en dokumentär om Syriens president Assad igår. Alltså himmel. Helt obegripligt att han kan hålla på och hålla på och hålla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar