14 september 2014

Valarbete

Kom nyss hem efter att ha delat ut valsedlar i fyra timmar utanför en vallokal. Det var jättekul, har haft många intressanta samtal med de andra partirepresentanterna. Stod i två timmar bredvid en moderat riksdagsledamot som berättade en massa spännande saker för mig om riksdagen. Det är väldigt kul med politik i praktiken!

Fast får lite ont i magen när jag tänker på den stundande rösträkningen. Att Alliansregeringen troligen inte blir omvald är ju en tråkig sak, men värre är, tycker jag, att den rödgröna regeringen (om det blir så), troligen blir svag och att Sverigedemokraterna ser ut att bli det tredje största partiet (och alltså får en massa poster i riksdagen). Kommer F! in försvagas kanske Sverigedemokraterna, men det jag hört och sett från F! gör mig också lite oroad. Och nio riksdagspartier tycker jag är för mycket.

Men ok. Snart vet vi. Det är vi själva som väljer våra politiker, så det blir ju som vi väljer och det ska vi vara tacksamma för.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar