18 augusti 2009

frukt är inte godis

Sommarlovets sista dag.

Förutom Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa och jag finns två åttaåringar, en sjuåring, en ett och ett halvt-åring och en treveckors bebis hör hemma hos oss. Samtidigt som vi monterar en bokhylla, sorterar kläder och lagar mat.

Åttaåringarna och sjuåringen gör ungefär det vi ber dem om, vilket man inte kan säga om Pluttskrutten. Jag börjar inse fördelarna med att ha större barn.

När åttaåringarna och sjuåringen för tredje gången frågade om de fick spela Wii (svaret blev återigen "nej, ni får spela lite senare") sa jag till Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa: "Jag tycker det är bra att barn ibland får tänka efter vad det finns att göra. Det finns ju mycket kul förutom tevespel.".  "Visst", svarade Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa, "och frukt är godis".

Han har så rätt. Därför får jag surfa och äta choklad. Mitt på dagen. Moahahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar