11 januari 2013

igår

Hade en riktigt rutten dag igår. Eller iallafall 2013 års sämsta. Ni vet en sådan dag när man vaknar och redan känner att det kommer gå åt pipan. För att göra allt extra krångligt hade jag ett föredrag på eftermiddagen, turligt nog tillsammans med S.

Hela förmiddagen höll jag mig på något sätt i skinnet, men någon timme innan seminariet började jag snorgråta för en ganska trivial sak. Till på köpet kom en av mina kollegor in i mitt rum i samma veva så det blir riktig cirkus. Men. Min kollega är snäll och tröstade mig lite och hävdade att hon också blir ledsen för konstiga saker ibland. Jag sminkade om mig och sedan rev S och jag av föredraget på ett riktigt bra sätt, tycker jag.

Det jag egentligen ville komma till var att jag precis innan och också strax efter föredraget fick några komplimanger av kollegor och åhörare om mitt utseende. Alltså när jag var översminkat rödgråten och hade en skrynklig klänning på mig. Jag tror personerna som gav komplimangerna inte hade någon aning om vilken skitdag jag hade och hur glad jag därför blev av detta.

Idag verkar bli en mycket bättre dag. Dock har jag telefonkonferens med Fransosen om en halvtimme. Det kan gå hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar