21 juli 2013

Sminkorgie

På lördag åker Pluttskrutten, Skorpan och jag på familjecharter tillsammans med Mammaväninnan och hennes son Gurran. Ganska många vi berättar det för blir lite förvånade över att vi delar upp familjerna sådär (Gurrans pappa och systrar liksom M och Lilla Räkan följer inte med, utan ska göra andra roliga saker). När familjekonstellationerna är som de är, med stora åldersskillnader mellan syskonen (Gurrans systrar är i Lilla Räkans ålder) tycker jag att det är genialiskt att ibland dela på sig. Skönt för alla och härligt att längta lite efter varandra också.

Iallafall. Härom dagen dök taxfree-katalogen från charterbolaget upp. Jag är helt - och då menar jag HELT - ointresserad av billig vodka och balkongpaket* eller strandhandukar MEN blev (otippat tycker jag) lite uppspelt av parfymerna och sminket. Det skulle kännas så lyxigt att få med sig en kasse smink hem. Jag skulle lika gärna kunna köpa det på Åhléns, men det är liksom inte samma grej. Så nu sitter jag och trånar (<-- sant) efter DNKY:s Be Delicious (har just nu två andra parfymer så ganska onödigt), YSL:s Touche Éclat (älskar den... men den är verkligen svindyr och säljs bara i tvåpack och Body Shops motsvarighet funkar (nästan) lika bra), Lancômes Hypnôse Doll Eyes Mascara (bara namnet... och så lyxigt märke) och Biotherms Aquasource-krämer (något med Biotherms grejer får mig på gott humör).

Lite skämskudde på det här inlägget men strunt i det nu. Nu ska jag till tvättstugan för en reality check.

*påstådd superdeal till balkonghänget, miniflaskor sprit och läsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar