2 januari 2014

god fortsättning

Jamen hej och god fortsättning.

Som ni kanske anat hade vi en trevlig och bra och rolig nyårsafton med våra grannar. De är så himla trevliga och snälla och roliga. Tänk vilken tur vi har. Grannfrun och jag är ju kompisar (vi har under året hunnit springa, gå på pilates, basta, dricka vin, promenera och fika ihop), Lilla Räkan och deras son A är bra polare och ja, det funkar jättebra helt enkelt.

Fast vi "tog det lugnt", dvs. inte röjde som dårar och slutade kl 2 kände jag mig som en vandrade våldnad igår. Lättirriterad och trött. Men så är det alltid på nyårsdagen.

Hade ett möte på jobbet idag som jag var tvungen att ta och har därför försökt passa på att jobba undan lite annat. MEN vad trögt det går. Varit ledig för länge. Turligt, turligt nog var Finkollegan på kontoret, så vi fick luncha och uppdatera oss. Vi ses verkligen så ofta och mycket i vanliga fall så det blir lite konstigt när vi inte får prata av oss.

Nyss gick en av de knepiga typerna förbi mitt rum, klädd i adidasbyxor (inte i enlighet med klädkoden). Det tar jag som ett tecken på att det är OK gå hem. Har sparat massor av arbetsuppgifter till imorgon.

Här en bild från nyårsafton. Det är Skorpan som dansar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar