6 januari 2014

Trettondagen

Glad trettondag på er! Min farfar, som inte lever längre, fyllde år på trettondagen. Han var en väldigt bra person, pålitlig, trygg i sig själv och ganska rolig faktiskt. Han blev väldigt glad när jag pluggade juridik, han hade själv velat göra det men hade inte råd, så han blev polis. (Ridande polis med sabel, låter som en film när man tänker på det.)

Baletten i lördags var förstås jättebra. Jag älskar balett, jag vet inte vad det är men det berör mig verkligen. Pluttskrutten och Skorpan tyckte också om det verkade det som, Skorpan var lite hängig så hon sov en stund i andra akten (ganska rart faktiskt). Alltid när jag är på opera eller balett tänker jag att jag vill gå oftare (ett nyårslöfte kanske).

Nu njuter vi av jullovets sista skälvande minuter. Parklek och brödbak. Imorgon börjar allvaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar