5 mars 2014

my journey

I min hybris för ett par veckor sedan slogs jag ju av tanken att testa att träna med PT. Eftersom jag inte är sugen på att bara testa vilken PT som helst utan gärna vill veta vem det är och att personen är bra bad jag M kolla med sin PT (som fått M att gå från att ligga i soffan och käka Digestivekex till att ta 155 kg i ryck) om han har tid för ytterligare en klient.

Igår messade nu denne PT och sa att han ringer mig i veckan för att diskutera mina mål, vad jag förväntar mig av honom och vilka idrottsskador han ska ta hänsyn till. Det var ju jättebra att han förvarnade för så har jag inte riktigt tänkt ännu. (Spontant skulle jag säga att mitt mål är att bli stark och snygg och min förväntan på honom är att han fixar det, haha.)

Dessutom avslutande han med "looking forward to starting you on your journey". Killen är från australien så det hela blir på engelska, dessutom. Detta kan bli hur kul som helst. Jag kan diskutera aktieägaravtal på engelska men vet inte vad hantlar heter på engelska. Eller soffpotatis.

Om jag vågar ta mig an att träna med PT lovar jag att delge er min journey här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar