16 mars 2008

åsiktsmaskiner

Hm, jag som tyckte många människor helt oombedda kommenterat hur min relation till lilla räkan ska vara och vad jag ska känna och inte känna för honom... Frågan är om det inte blivit ännu värre med Pluttskrutten. På de sex dagar Pluttskrutten levat har jag redan hunnit stöta på en del åsiktsmaskiner som upplyst mig om att:

- att det är oansvarigt att gå ut med så små barn;

- att lilla räkans pappa och jag måste gifta oss nu;

- att Pluttskrutten inte ska börja på dagis för tidigt;

- att Pluttskrutten inte ska gå på dagis alls;

- att jag måste jobba deltid sen;

Sedan har ungefär 600 personer berättat om Livsmedelsverkets nya rekommendationer angående amning och alkohol. Ganska bra jobbat på sex dagar (observera att jag inte gick utanför dörren de första tre dagarna). I rest my case.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar