27 mars 2008

äventyr på fyrans buss

Igår åkte jag buss med Pluttskrutten för första gången. Jag har på något sätt trott att jag är en cool och lugn person som kan hantera kollektivtrafikens vedermödor också med barnvagn. All wrong.

När vi klev på 4an tidig eftermiddag fullkomligt vällde det in fritidsbarn (som också ville stå i barnvagsutrymmet), rullatorer med vidhängande gamlingar (som också ville stå i barnvagsutrymmet), hundar och hundägare (som också ville stå i barnvagsutrymmet) samt andra barnvagnar och mammor (som också ville stå i barnvagsutrymmet). På hemvägen hade det hunnit bli rusningstrafik. Efter att inte ha fått plats på två bussar efter varandra knatade jag över Västerbron i snålblåsten istället. Den buss vi sedermera fick plats på var tack och lov befriad från skolklasser, hundar och rullatorer. Men istället var det ett fyllo som stoppade ner huvudet i Pluttskruttens vagn och frågade mig om hon var "egen produktion" (jag var faktiskt tvungen att dra lite på munnen).

Men puh. Tack och lov synes Pluttskrutten helt oberörd av allt detta. Så icke jag dock. Jag tror jag skall skaffa körkort och dyr tysk svart bil att köra runt i stan med istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar