14 oktober 2007

Aint no sunshine och andra sorgligheter

Jag måste sluta utsätta mig för sorgligheter när jag är såhär blödig. Såg filmen "Bambi" med lilla räkan häromdagen. "Varför gråter du, Bambi är ju inte död?" frågade lilla räkan. Ganska svårt att förklara för en sexåring varför vuxna (eller iaf jag) gråter fast jag vet att saker ordnar sig, eller kanske inte ens är så sorgliga. Sedan grät jag två gånger till under filmen men då tror jag lilla räkan redan gett upp.

Idag har jag lyckats gråta en skvätt till "Ain’t no sunshine" i Eva Cassidys version. Lyssna på den... Omständigheten att hon inte fick bli äldre än 34 år gör den extra sorglig att lyssna på. http://www.youtube.com/watch?v=5L5k7M1xbGw

Nu skall jag samla ihop mig och sladda iväg till simskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar