25 oktober 2007

är det så här jag mår?

Har lovat mig själv att inte bli sådär galengravid och gå upp totalt i det och pesta alla i min omgivning. Men jag måste erkänna, jag har köpt några gravidtidningar. Det står visserligen samma sak i allihopa, men det är skönt med lite frosseri (så slipper alla i bekantskapskretsen höra också). Hursomhelst, jag köpte en tidning häromdagen och som i alla andra tidningar innehåller den en sammanställning om bebisens utveckling vecka för vecka (det ÄR jättespännande, men samma info finns i standardbroschyren man får hos barnmorskan, i alla gravidböcker, i alla tidningarna, ja ni fattar). Men den här sammanställningen tog på något sätt priset. För varje vecka står det inte bara om bebisens storlek osv. utan också hur mamman förväntas må/se ut/känna sig. För veckan jag är i nu står det såhär:

"Många kvinnor mår fantastiskt bra såhär mitt i graviditeten - glada, pigga och fulla av energi. Hyn strålar, håret känns tjockt och glansigt. Kanske känner du dig vackrare och mer kvinnlig än du någonsin gjort förut. Många upplever en av de lyckligaste perioderna i livet." Ursäkta mig, men det var den värsta smörjan jag har läst på mycket, mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar