5 oktober 2007

en riktig familj

Alltför många människor lägger väldigt mycket tid och energi på att ha synpunkter på hur andra människor lever sina liv och de val de gör. Jag har lite svårt att förstå varför det är så oehört intressant och viktigt för vissa hur andra väljer att leva sina liv. Jag undrar hur dessa människor vet vad som är rätt och fel och vem som bestämmer vad som är rätt och fel.

En så kallad sanning jag fått höra mer än en gång är vi inte blir "en riktig familj" (snälla förklara för mig vad det är) förrän lilla räkans pappa och jag får gemensamma barn. Nu skall vi få det, lilla räkan skall alltså bli storebror. Men nu räcker det inte plötsligt. Nähej, nu "måste" vi gifta oss, annars är vi ingen riktig familj (jag fattar fortfarande inte vad det är). För att undvika alla oklarheter så skulle jag JÄTTEGÄRNA gifta mig med lilla räkans pappa, anytime, men det jag inte fattar är varför så många tycker det är så viktigt. Det har väl noll och intet att göra för andra? Eller är det att de känner sig ifrågasatta för att vi lever annorlunda? Och så otroligt annorlunda lever vi väl inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar