12 november 2014

en enkät till... jag vet ju hur kul ni tycker att det är ;-)

1. Var vaknade du imorse?

Hemma, i Ms och min säng, med Pluttskrutten på min ena sida och Skorpan på min andra. M låg också där någonstans för övrigt. Jag vaknade av att Skorpan i sömnen sa "Mamma jag behöver inget täcke" JÄTTEHÖGT. Var dock helt förvirrad när jag vaknade eftersom jag sov på hotell natten till igår och först inte alls fattade var jag var.

2. Vad stod det i det senaste sms:et du fick – och vem var det ifrån?

"Kan du väcka mig klockan 8?", från M. Han hade skickat det klockan halv ett i natt när jag sov och jag såg det klockan 8:15 så det hela blev ganska floppigt.

3. När grät du senast?

När jag blev arg på M. För en skitsak förstås.

4. Vem var du senast naken inför?

M'eh.

5. När ljög du senast?

Det är verkligen viktigt för mig att inte ljuga, så jag kan ärligt säga att jag inte minns när jag gjorde det senast. Tyvärr kör jag en och annan halvsanning eller vit lögn ibland dock, t.ex. att jag säger till barnen att man bara får äta godis på lördagar och så gör jag det inte alltid själv eller att jag säger "kanske" när de undrar om vi kan gå till simhallen på lördag fast vi troligen inte kommer att göra det.

6. Vad är det mest pinsamma du gjort på fyllan?

Jag är inte säker på att jag gjort så många pinsamma saker på fyllan, men jag har absolut sagt en massa dumheter. Inte så pinsamt kanske men ganska kul tycker jag var att jag och några kompisar ibland brukade hitta på en massa saker när vi var ute och pratade med folk, som att vi var konstnärer, poliser, bodde i USA eller körde motorcykel. Blev några gånger halvkomplicerat när vi stötte på samma personer några veckor senare och inte kom ihåg vad vi hittat på gången innan.

7. Vad ogillar du mest med dig själv?

Att jag ofta gråter när jag är arg och att jag verkligen kan obsessa över saker som jag inte kan påverka. Jag kan lägga många långa timmar på att älta saker och fastna i tankebanor och det leder ju absolut ingen vart.

8. Finns det något du ångrar att du gjort i ditt liv?

Såklart, jag har gjort en massa val som jag kan ångra nu. Men det gäller att förlåta sig själv eller åtminstone acceptera att en gjorde de valen för att en inte visste bättre.

9. Vilken är den vanligaste missuppfattningen folk har om dig?

Ingen aning.

10. Vilket är det bästa sättet att ragga på dig?

Nu är det ju inte direkt aktuellt, men jag skulle säga att ärliga komplimanger funkar bra på mig (alltså inte "ge mig en flytväst för jag drunknar i dina ögon").

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar