3 november 2014

Hrmpf

Min väninna M säger ofta "be careful what you wish for". Verkligen sant.

Igår önskade Lilla Räkan och jag att vi kunde gå stanna längre i Hamburg och vad hände? Vårt flyg ställdes in 40 min innan avgång. Och jag säger bara: kaos. Ingen som visste någonting, ingen SAS- personal i sikte. Något mummel om tekniskt fel, men ingen som trodde på det egentligen. Efter en massa tjafs fick vi nya biljetter till lunchtid idag. Via Oslo.

Fy skäms på er SAS - det tar 1,5 h att flyga från Hamburg till Stockholm och det går flera plan varje dag, det kan inte vara så att det enda möjligheten att få hem oss var via Oslo 18 h efter ordinarie avgång. Skandinaviens pärla, hrmpf.

Kvällen igår blev trots allt ok, Lilla Räkan och jag gymmade lite i hotellets fitnessrum, åt middag och surfade på rummet. Men helstressigt allting. Jag har urmycket jobb, Lilla Räkan fyller år på onsdag och jag har inte fixat någonting, det finns en massa - tro mig - saker jag behöver göra... Det hade varit smidigt att komma hem igår, helt enkelt.

Nu sitter jag på Gardemoen och är osannolikt sur. Och ganska stressad. Lilla Räkan verkar dock ganska nöjd över att slippa skolan en dag och att ha fått bo på hotell och äta frukostbuffé en gång till. 

Morr.

Ps. Och hörrni, SAS, jag tror vad jag vill om skälet till att planet ställdes in. Grrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar