29 november 2014

Lovely lördag

Var i simhallen med Pluttskrutten och Skorpan i förmiddags. De har tjatat om simhallen i två månader, jag har duckat för att jag byggt upp någon slags motstånd - jag som älskar att bada egentligen. Men nu kom vi iallafall iväg, det var inte alls mycket folk, Pluttskrutten och Skorpan var modiga och glada, vi fick plats i bubbelpoolen och bastun, helbra helt enkelt. Nu har jag lovat att vi går dit nästa lördag också, haha.

Inte klokt vad mycket en hinner när en inte jobbar. Efter badäventyret var Pluttskrutten och Skorpan och jag och fikade, sedan promenerade vi hem, plockade upp adventsgrejerna ur källaren, adventspyntade (för första gången i mitt liv har jag fått upp adventsstjärnan dagen FÖRE första advent), lagat tacopaj, ätit tacopaj, bakat bröd och kört värdens effektivaste egenhalvtimme hemma - 10 min magstyrka, fem minuters meditation, några minuter på foam rollern, dusch med hårinpackning och levande ljus. Genialiskt.

Nu film och lördagsgodis. Yeah yeah yeah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar