23 november 2014

Så var det sagt

Jag läser några bloggar som jag nästan skäms för att jag läser. En av dem är Katrin Zytomierskas blogg. Eller jag skäms inte för att jag läser hennes blogg, men ofta när jag läser den blir jag lite provocerad och så blir jag arg på mig själv för att jag liksom går på det, och arg för att jag fortsätter att läsa. Ni fattar. 

För ett ganska långt tag sedan skrev hon att "alla tjejer borde väga 56 kg". Eftersom hon gör det. Jag vet inte varför jag hakat upp mig så på det, men det gör mig verkligen sur. Eftersom det naturligtvis inte är så och hon bara påstår det, helt gripet ur luften. Vissa kvinnor borde säkert väga 56 kg, andra borde väga 76, 66 eller så skiter vi i att berätta vad andra borde och inte borde. Det gör mig också sur att jag tänker på det fortfarande. Om jag träffar Katrin någon gång ska jag berätta följande för henne:

I somras efter operationen vägde jag faktiskt 56 kg. I typ två veckor. Alla mina vänner och släktingar pratade i termen som "mager", "medtagen", "hur är det?". Jag kände mig supersvag, supertrött, grät hela tiden, orkade ingenting. My ASS 56 kg. Jag gick upp ganska många kilon ganska snabbt, till min lite mer normala status och vet ni vad? Jag mår jättebra.

Så. Nu fick jag ur mig det.

Nu väntar danslektioner, play dates och egentligen lite kvällsjobb (som jag nog inte kommer att orka ta tag i).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar