12 februari 2009

Besatt

Jag blir ganska ofta besatt av olika saker. Oftast, men inte alltid, går det över efter ett par veckor eller månader. Ibland biter besattheten sig kvar.

Just nu är jag besatt av en klänning som jag såg i fönstret på Karen Millen. (O)Turligt nog passar den varken min figur eller min plånbok just nu. Jag är också besatt av hårdost, tyskt surdegsbröd och Karamellkungens Crispy Bites. Ost-bröd-godisbegäret har tyvärr pågått i flera års tid.

Vidare är jag sedan ett par veckor tillbaka helt uppslukad av tanken att utöka min tatuering. Idén har väckts av att jag tittat lite på Miami Ink och av att jag läst att Linda Skugge planerar sin femtielfte tatuering. Får hon så får jag, liksom. Dessutom har jag bara en sedan tidigare.

Jag är fullt medveten om att det är lite barnsligt att tänka så. Jag vet också att tatueringar i princip inte går att ångra och att de sitter kvar även när man blivit gammal/fet/börsVD/statschef osv. Men jag säger som Madicken: "Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill. SÅ mycket vill jag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar