19 juli 2010

filmtajm

Jag har inte sett en hel film på flera år (obs! sant, jag somnar hela tiden). Men nu blåser som bekant förändringarnas vind hos mig. De senaste månaderna har jag druckit starköl, gått på spinning, ändrat utseende på bloggen och nu sett två filmer (!!!) utan att somna!

Igår såg jag Frida, en film som först segade så mycket att M lämnade tevesoffan. Men halvvägs in i handlingen blev den fantastisk, tycker jag. Jag grät och grät och kunde sedan knappt sova, eftesom jag funderade på all smärta Frida Kahlo fick genomlida (och faktumet, som Frida påpekade, att man till syvende och sidst alltid är ensam med sin smärta).

Idag har varit på kvällsbio med Lilla räkan. Vi såg Shrek 4. Jag vågar knappt erkänna det, men jag tyckte den var ganska bra. Shrek goes småbarnspappa och känner att han inte har någon tid över till sig själv. Men inser sedan att han inte vill något annat. Lilla räkan gillade också filmen, vilket väl är det viktiga i sammanhanget. Fast han tyckte nog att Shrek och Fiona pussades lite för mycket (ca. fem gånger).

Nu skall jag överväga om det inte är filmrecensent jag ska bli ändå. Nu när jag kan vara vaken när jag ska se filmer menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar