17 mars 2011

Bamsekö

Igårkväll var jag på ett möte hos en gymnastikförening för barn och ungdomar som informerade om hur deras kösystem fungerar. Föreningen har 500 medlemmar och 400 barn i kö. Gah. Jag tycker jag är helt galen som har ställt Pluttskrutten (tre år) och Skorpan (drygt 1,5 år) i KÖ till Bamsegympan, men på mötet var det 4-5 mammor som hade nyfödda bebisar med sig som stod i kön. Ett riktigt stockholmsfenomen om ni frågar mig.


Men. Med lite blod, svett och tårar ska vi nog lyckas få platser ska ni se.

3 kommentarer:

  1. Eller så kan ni flytta till Ersmark, där man få plats på studs. Våra vänner som bor 1.5 mil från oss har åkt till Ersmark för att gå på vår gympa. Deras väntetid på gymnastik var också flera år. Fast det är ju såhär verkligheten ser ut idag. Det är helt galet, men vi har ställt våra barn i kö till högstadiet.

    SvaraRadera
  2. Det är så galet tycker jag. De små står i skolkö också, men högstadiet? Det har jag inte ens tänkt på. Till gympan får man förtur om man utbildar sig till Bamsegympaledare. Så gissa vem som ska gå Bamsegympautbildning :)

    SvaraRadera
  3. :) - vad gör man inte för att barnen ska få plats. Fast det kan ju vara lattjo att hänga med barnen på gympan.

    SvaraRadera