1 april 2016

Aprilväder. Socker.

Tog mig samman imorse och sprang en liten runda före jobbet; tänkte att det var bra att passa på när barnen är på påsklov och ingen behöver tas om hand och tas till skolan och det dessutom är ljust på morgonen och vår ute.

Och ljust var det ju, för all del, men under de 40 min jag sprang gick vädret från uppehåll till lätt vårregn, till snöblandat regn, till ÖSregn. Och lagom till dess att jag klev in i duschen tittade solen fram. Aprilväder alltså. Kände mig ändå lite hjältemodig där jag strävade fram i regn och gegga.

Har planerat att bryta mitt sockerberoende nu i april, dvs. första dagen idag. Åt därför upp kvarvarande påskgodis igårkväll så att inget godis ska ligga i hyllan och störa mig ikväll. Har också laddat upp med Läkerol, tuggummi, lightläsk, torkad frukt, nikotinfritt snus, you name it. Men ALLT jag kan tänka på är smågodis, choklad och kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar