31 augusti 2016

Hatlista

Jag vet att ni älskar när jag gör listor. Den här har jag snott hos en ung trendig bloggare som heter Hannapee och bloggar på Nöjesguiden, http://blogg.ng.se/hanapee/. Detta är en hatlista och är helt oförarglig. Ungefär som i Mina vänner-böckerna (finns det såna fortfarande?).

Min äckligaste mat.
Eftersom jag är vegetarian skulle jag ju kunna säga kött och så var det klart. Fast det är väl fusk? Det var längesedan jag hatade någon maträtt, därför är detta lite svårt att svara på. Men här kommer några saker jag inte gillar (fast jag skulle äta dem om jag blev bjuden på det, så hata gör jag nu inte): majonnäs (äggfri är liiiite godare tycker jag men det är något med konsistensen), glass med kaksmulor i, brysselkål, ris a la Malta och rå lök.

Hatväder.
Stockholmsvinter: +3, blåst, duggregn, beckmörker.

Då tappar jag humöret helt och hållet.
Helt och hållet vet jag inte men jag avskyr låtsasmissförstånd, som "jaså, skulle man ha med sig matsäck/present/vin/whatever" eller "jaha, jag trodde du sa att du kunde hjälpa till/göra det här/ta hand om..." fast det är uppenbart att det är tvärtom och personen vet det precis.

Sedan är barnen urbra på att få mig att tappa fattningen, men det är nog en annan sak. De vet precis hur jag funkar, bättre än jag gör själv.

Sämsta musiken.
Modern klassisk musik, för mycket plingplong och osammanhängande för mig. Urspårad jazz. Låtar som idrottslag spelat in.

Värsta tiden på dygnet.

Vargtimmen. Inte så unikt men det är så surt att vakna sådär vid tre eller fyra på morgonen, alla problem en har känns enorma, alla tankar blir problematiska, urk.

Mitt sämsta humör.
Jag kan bli uppvarvad på ett riktigt surt sätt, demonstrativt sur och hetsig.

Sämsta grejen jag äger.

Jag har sannerligen gjort en del felköp i mitt liv, men en riktigt dålig grej är smarta förvaringslådor som jag inte ens tagit upp ur den plast de är inslagna i. Kommer inte att ske heller.

Värsta personlighetsdragen.
Dålig impulskontroll hos vuxna. Att ställa personliga frågor och sedan inte lyssna på svaret.

Det här var faktiskt ganska svårt. Mycket lättare att tänka ut det jag tycker bäst om. Det får bli en annan lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar