27 april 2009

alternativ karriärväg

Måndag. Helsegt på mitt jobb. Jag funderar på alternativa karriärvägar.

En idé jag har är att bli barnvagnstillverkare. Jag tänker utveckla en snygg och svindyr vagn som alla stockholmsföräldrar bara måste ha. Sedan gör man kassa hjul som det blir punka på hela tiden. Det är viktigt att se till att det är en specialmodell på hjulen så att inga andra slangar eller däck passar på dem. Det måste också vara så krångligt att byta däck att man måste boka tid i en specialbutik för att få hjälp med det.

Problemet är bara att den här vagnen redan finns och Pluttskrutten har en sån. Skall således ägna min lunchrast åt att fixa den femtielfte punkteringen på Pluttskruttens vagn. Önska mig lycka till så att jag inte börjar skrika åt butikspersonalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar