30 april 2009

rot, rot, rot sind alle meine Kleider

Min outfit idag består av svart klänning, bruna tajts (skitfult, jag vet, men jag hittade inga svarta imorse) samt knallröd jacka och lika röda gympaskor*. När en av Herrarna på min arbetsplats mötte mig i hissen sa han:

- Åh! Rött! Det skall man ju ha såhär till första maj.

En annan av Herrarna på jobbet berättade häromsistens att han blivit "nervös" när han fru köpt en röd diskpropp. "En röd!" sa han, "det kan man ju inte ha. Jag gick genast och köpte en svart."

Då och då måste jag påminna mig själv om varför jag envisas med att jobba i juristtäta organisationer. Herrarnas upprördhet kring röd klädsel och röda diskproppar fick mig åter att inse hur lyckligt lottad jag är.

*Jag kan lugna alla stilfascister med att jag satte på mig sober kavaj och finskor när jag kom till kontoret.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar