11 oktober 2010

the first day the cat used the cat toilet

M och jag tillbringade helgen med tyskar, svenskar, tysksvenskar, svensktyskar, tyskirländare, osv. Man ska förstås vara försiktig med att generalisera men vi kunde inte undvika att då och då prata om kulturella skillnader. Lyckligtvis var vi rörande överens om att de finns och vilka de var.

Klockrenaste analysen levererade vår frisörvän D (tysk pappa, irländsk mamma, svensk pojkvän). "Ni svenskar är helt besatta av årsdagar. Dagen ni blev ihop med er partner, dagen ni flyttade, dagen ni förlovade er, dagen ni bytte jobb, dagen er katt använde kattlådan för första gången".

Huvudet på spiken om ni frågar mig. Jag håller också på sådär. Nu ska jag gå hem och fira att Pluttskrutten varit blöjfri i tre månader.*

*Obs! Med tanke på min oförmåga att förmedla till omgivningen när jag skämtar: det där sista var ett skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar