12 november 2011

Dagens

Längtar jag efter: Min kusin i Berlin. Pappa. Lösningen på en sak jag inte kan skriva om på bloggen.
Är jag ledsen för: Att en som står mig nära inte mår bra. Att jag inte stod på mig mer och inte trodde på mig själv när jag var yngre. En familjekonflikt som gått åt pipan. Att jag sällan känner att jag gör saker fullt ut. Ja, det var väl allt för idag. 
Är jag glad för: Att det ordnade sig för mig, trots allt. Att jag är fri från det där mörka. En fantastisk sak som inträffade för ett tag sedan. Eller den pågår fortfarande. Vill inte skriva om det här men åh vad bra det är. 
Äter jag helst: Smågodis. Ostmackor.
Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: Julen (gillar jul men prestationsångest). Kommande vår (jobbmässigt).
Läser jag: Lite bloggar. Pocketböcker jag får i present eller snubblar över. DN. Näringslivsblaskor lite oregelbundet.
Är jag galet stressad över: Inte galet stressad. Men vardagspusslet. Ni vet.
Lyssnar jag helst på: Kvinnliga singers/songwriters. Tjejer som gör covers på klassiker.
Drömmer jag om: Att helt kunna bestämma över mitt eget liv.
Blir jag nostalgisk av: Att passera ställen jag bott på tidigare (ganska många). Tankar på min uppväxt. Lukten i tyska portuppgångar (är det skurmedlet?). Bilder på barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar