27 mars 2012

Universitetet

I samband med motionsloppet i söndags gick jag på toaletten inne på universitetsområdet (starten var alltså vid Universitetet och jag blev så klart nervöskissnödig osv. Ni hajar.). Jag tror knappt jag varit på universitetsområdet sedan jag hämtade ut mitt examensbevis där. 1997.

När jag passerade biblioteksingången och anslagstavlorna inne i C-huset fick jag faktiskt lite positiva flashbacks från studietiden. Det var faktiskt inte så dumt att plugga. Det var ganska mycket häng med kompisar, häng på puben, häng i största allmänhet. Fast när jag gick genom suckarnas gång mellan universitetshusen, såg grupprummen utan fönster och skyltarna till tentasalarna och tänkte på automatkaffet tackade jag faktiskt min lyckliga stjärna för att jag pluggat klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar