16 februari 2014

gymtankar

Var på gymmet en sväng i förmiddags, innan jag gick med Pluttskrutten och Skorpan på dansen. Just nu gymmar jag varannan vecka kanske, helt bedrövlig statistik. Konstigt nog kände jag mig hyfsat stark idag, konstigt det där. Dessutom gymmade jag i linne, det gör jag ca. en gång om året; jag känner mig lite obekväm i det. Jag tycker det känns som att gå runt i behå. 

Men hur som helst, när jag gick där om spände mig (<-- not!) i mitt linne fick jag för mig att jag skulle signa upp mig på några PT-timmar. Varför inte liksom? Jag kör alltid ett kort styrketräningsprogram som jag 1) har hittat på själv och 2) har kört i tio år. Dessutom vet jag inte ett jota om träning eller nutrition, mer än det jag tror funkar för mig, dvs. egenhändigt hopsnickrad sporadisk träning med ost och smågodis som huvudsakliga näringskällor. Man kan säga att min träning har förbättringspotential.

Men. Jag ska sova lite på saken. Och åka på sportlov först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar