4 januari 2016

Gott nytt år

Jamen gott nytt år!

2015 slutade bra och 2016 har börjat bra. Vi firade in nyåret med bästa grannfamiljen. Tonåringarna ägnade sig mest åt sina mobiler, brottning samt att tycka att de vuxna var pinsamma när de dansade. De lite yngre barnen lekte med tonåringarnas avlagda leksaker och tyckte att de vuxna var roliga att dansa med. En familj nere på Ringvägen hade varit vänlig nog att köpa upp sig på mer fyrverkerier än de skjuter av på Skansen så vi hade ett riktigt praktfyrverkeri mitt framför ögonen.

Insåg när jag gick och la mig på nyårsafton att jag druckit ganska mycket alkohol men absolut inget vatten. Orkade inte göra något åt det men vaknade HELT huvudvärksfri. Hur är det möjligt? Jag kommer aldrig att förstå hur det där funkar, ibland (oftare och oftare) vaknar jag med tokmigrän efter att ha druckit 1,5 glas och andra gånger blir det som på nyårsafton (dvs fyra-fem glas, inget vatten, ingen ordning och vaknar fräsch).

En annan grej som blir sådär olika är yoga tycker jag. Var på ett yogapass igår och blev lite ledsen efteråt, det händer ibland. Ibland är jag i princip oberörd av det eller tycker bara det är skönt. Men igår var det som att saker som jag trängt undan pressade sig ut under och efter yogapasset. Eller är jag flummig deluxe nu? Det kändes så iallafall. Jag började tänka på en massa sorgliga saker och bölade en skvätt till Love me like I'm not made of stone. Fast sedan såg jag tre avsnitt av The Blacklist med M och åt upp sista julchokladen (måste trappa ner på sockret, mina tänder kommer att ramla ut snart) och så var allt som vanligt igen.

Jobbar idag, vilket jag faktiskt tycker är skönt. Pluttskrutten och Skorpan är med Mamman på husdjursmässan (kaninterrorn kommer att öka ca 700 procent) och Lilla Räkan spelar dataspel med grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar