21 juli 2016

Bil, idag, imorgon

Någon uppdatering från vår road trip blev det ju inte.

Men jag kan meddela att Mamman, Pluttskrutten, Skorpan och jag farit från Mammans landställe till Stockholm, sovit en natt, farit vidare till min mormor E i Linköping, sovit en natt och sedan tillbaka till Stockholm för att sova en natt där och sedan åkt tillbaka till landstället. Puh.

För mycket tid i bilen tycker jag men väl investerad tid. Fick en lite knäpp idé när vi var i Linköping, ska tänka lite till på den och sedan se om jag ska göra det.

Förutom bilåkning har vi hunnit med restaurangbesök, pyssel med gammelmormor (hon är i princip blind men har pärlpysslat med Pluttskrutten och Skorpan), biblioteksbesök (min mormor serielyssnar på ljudböcker och Pluttskrutten har börjat läsa hästböcker), en del jobb för min del, en liten kort men trevlig joggingrunda, ett par sommarprat, ja det var väl det.

Väldigt skönt att komma tillbaka till landet. Idag har vi badat och hoppat i hopptornet (alla utom Mamman) ätit på lokala värdshuset (alla), druckit bubbel (Mamman och jag), jobbat och yogat (jag), läst böcker (alla).

Imorgon ska jag ta tag i ett städprojekt och till helgen kommer killarna. Längtar efter dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar