15 september 2016

Sedan sist

Lovade ju nyligen att gå ut och uppleva saker att blogga om. Vet inte om det hänt sådär galet mycket spännande. Men. Sedan sist har bland annat följande hänt:

- sprang ett halvmaraton i lördags, gick långsammare än jag hoppades på men under omständigheterna ok. Det var också över 25 grader varmt, men tror inte jag kan skylla på det. Hörde en intervju med en herre på 72 år som sprang på 1:40 och var missnöjd, han brukar vara 10 min snabbare på distansen. Ååååkejrå.

- hade riktig apadag igår, härdsmälta på jobbet, tack och lov jobbar jag med en mycket bra person just nu, annars hade det blivit totalkollaps. Fortfarande lite matt.

- krisen i Liberalernas partiledning. Som ni vet var jag aktiv i Liberala ungdomsförbundet och socialliberalismen passar mig så bra. Birgitta Ohlsson är en av Liberalernas starkast lysande stjärnor, jag fattar inte att alla i partiet inte ser det. Nu verkar det som vanligt ha varit något av en storm i ett vattenglas men jag är så besviken på att vissa beter sig så dåligt. Jag började tänka på vad jag skulle rösta på om Liberalerna brakar ihop/Birgitta slutar. Det finns inget annat parti jag kan tänka mig att rösta på. På riktigt fick jag huvudvärk av det. Nu tror jag att de reder ut detta och vänder tillbaka till att diskutera kärnvärden och inte konstiga batongliberala utfall.

Nyss ringde en medlemsvärvare från Hyresgästföreningen på dörren, jag var så tråkig mot honom att jag skäms lite nu.

Ska smygäta barnens godis och se något hjärndött på teve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar