23 november 2008

rockgris

Lilla räkan skall på maskerad  på temat "djur" i veckan.

Efter vissa funderingar har han bestämt att han ska klä ut sig till "rockgris". Fråga inte vad det är för jag vet inte. Lilla räkan har iallafall förklarat att rockgrisar har nitbälte och nitarmband och gillar hårdrock. Så igår köpta vi nitbälte och nitarmband åt honom på Punkt Shop*.

Väl hemma satte Lilla räkan på sig sina nya fina nitgrejer och sprang runt och ropade "Jag är hårdrockare, yes!". Egentligen borde man kanske bli lite orolig? Lilla räkan är åtta år. Men å andra sidan trodde Lilla räkan fram till förra veckan att Jimmy Jansson spelar hårdrock, så jag tror vi kan sova gott några veckor till.

* Punkt Shop... jag visste inte ens att det fanns kvar. Det var där jag köpte mina Madonnaarmband och handledsbindlar i nät när jag gick i sjuan på stenåldern någon gång och tyckte jag var svincool. Det var jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar