6 maj 2009

on the inside of this marble house I grow

Precis som att jag ibland får Cornelis-perioder lyssnar jag också i perioder konstant på The Knife. The Knife är skitbra tycker jag. Vet dock inte riktigt varför jag tycker det. Jag tror inte jag är någon eletronica-tjej "egentligen". Men det är något med Karin Dreijers röst som fångar mig. Och med soundet.

Videon till "Pass this on" är genialisk. En (f.ö. ursnygg) transa som dansar i en ful kurslokal. Jag önskar jag hade kommit på det själv. En annan av mina The Knife-favoritlåtar är "Marble house". Texten är fantastisk. Jag misstänker att låten är ganska mörk, jag tror den handlar om att vara fången i sitt eget fängelse eller något liknande, men av någon anledning blir jag glad på ett sorgset sätt av den. Lyssna någon gång så får ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar