28 maj 2009

plattan i mattan

En riktigt skitdag. Bommade det ena efter det andra. Kom för sent till ett möte. Bossen var helt stressad. Och så vidare.

Fast kvällens avslut räddade dagen. Eftersom Lilla räkans och Pluttskruttens pappa skulle på en tillställning med sitt jobb idag hade jag lovat att lösa av honom hemma "runt halv sex". Tio över sex klev jag ut från kontoret och mer eller mindre slet upp dörren på en taxi som råkade stå där. Innan chauffören ens hann blinka skrek jag: "Kör mig till Södersjukhuset!" (vi bor där). Chaffisen, en man 50+, tittade på mig och frågade: "Är det bråttom?". "Ja, vad tror du?" skrek jag.

Han hann köra med gasen i botten en bra stund innan jag fattade att han såklart sett att jag var gravid och blev helt stressad av att jag skulle till SÖS. Hahaha. Jag skrattar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar