5 maj 2009

sova sova

Sömn. Så viktigt, så skönt, så bra. Jag har - peppar, peppar - sällan svårt att sova. Tvärtom, ibland börjar jag längta efter att få gå och lägga mig redan när jag vaknar. Nyss råkade jag somna här i kontorsstolen. Vaknade av att avtalet jag höll i föll i golvet. Ooops.

Pluttskruttens och Lilla räkans pappa sover nästan aldrig. Eller ibland sover han förstås, men inte på beställning som jag. Eller när han själv vill sova. Det är så himla orättvist. Jag  trynar på och han ligger vrider och vänder sig. Jag skulle bli helt provocerad om någon låg och råsov bredvid mig natt efter natt och jag var klarvaken. Men där är Pluttskruttens och Lilla räkans pappa är mycket generösare än jag.

Jag önskar jag kunde skänka bort några sovtimmar till honom. Här har du, liksom. Jag kan ta igen det inatt. Eller till vilken långfilm som helst. Eller på kontoret. Snark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar