3 september 2009

rödvin i taket

Igår testade jag att göra lite styrkeövningar på en pilatesboll. Jag har i alla år skrattat åt pilates och tänkt att det är en modern form av husmorsgympa. Nu måste jag tyvärr erkänna att jag varit fel ute.

Trots mitt enastående (nåja) balanssinne fick jag dock ägna halva passet åt att inte ramla av bollen. Enligt den otroligt inspirerande PTn som visade mig övningarna rubbas tydligen när balanssinnet man varit gravid. Hjärnan fattar visst inte att tyngdpunkten återgått till det normala. Eller något i den stilen.

Men min drattande berodde nog också på att under hela träningstimmen tänkte på en bekant som satt på en pilatesboll en gång när hon var hemma hos en vän och drack rödvin.

Behöver jag förklara varför vinet hamnade i taket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar