19 februari 2010

Folktandvården is da shit

Jag var hos min nya tandläkare på Folktandvården igår. Efter att ha avverkat ett par mycket excentriska* tandläkare kändes Folkis ungefär som när man går på SPA: det var lungt, tyst och dämpad musik i bakgrunden. Tandsköterskan undrade flera gånger om jag låg skönt där i stolen och om jag ville ha vatten. Dessutom sa tandläkaren att jag hade fina tänder, trots ca. en miljard lagningar.

Hade gärna hängt där ett tag till. Synd bara att det kostade 850 kronor att konstatera att jag inte hade några nya hål i tänderna.

* Exempel på excentricitet hos tandläkare: fylla patientens mun med slangar och sedan ställa en massa frågor, skrika "AJ" i patientens ställe, prata oavbrutet om sina egna tänder, ta 18 röntgenbilder för att det är "så kul", tala ut om sina äktenskapliga problem, osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar