21 februari 2010

somna sött

Igår åkte M och jag taxi hem med Skorpan efter en särdeles trevlig familjetillställning.

Skorpan, som ofta tycker det är onödigt att sova på kvällarna, satt och tjoade i barnstolen. Taxiföraren, H, påstod att musik är det bästa sättet att få barn att somna. Sedan vräkte han på Lugna favoriter. Skorpan somnade efter 30 sekunder.

H berättade sedan att han har fyra barn. "De har vaknat på natten två gånger var under hela deras liv." sa han. Han var också helt övertygad om att Lilla räkan behöver en lillebror. "Dessutom", sa han "är fyra barn det absolut bästa". Sedan tittade han på mig och sa "Och du är ju fortfarande ung". Det blev mycket dricks till honom som ni förstår.

Jag är inte helt säker på att jag är så såld på fyrabarnsidén. Däremot skall jag köpa en radio till Skorpan. Från och med nu blir det Lugna Favoriter vid läggdags istället för framylade vaggvisor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar