27 april 2010

jag vill

Mina föräldraledighetsdagar är räknade. Det är dags att lämna över stafettpinnen till Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa.

Just idag längtar jag inte alls efter att börja jobba igen. Jag vill fortsätta gosa med Skorpan hela dagarna. Jag vill fortsätta sladda fram och tillbaka till Pluttskruttens lekskola. Jag vill fortsätta passa telefonen så att jag kan svara direkt när Lilla räkan ringer från skolan innan han går hem. Jag vill tömma diskmaskinen, jag vill tvätta kläder. Jag vill fortsätta skjuta upp dammsugningen och alla ordning och reda-projekt jag hade tänkt ta tag i. Jag vill fortsätta jaga sömntimmar och koka bebismat. Jag vill fortsätta släpa hem blöjor. Jag vill jag vill jag vill.

Fast. Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans pappa vill ju också alla de där sakerna. Och självklart är det hans tur nu. Och känner jag efter någonstans innerst innerst inne är det nog lite, lite skönt att börja jobba. Fast jag har inte känt efter riktigt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar