20 januari 2011

Livika

M: Vad ska du göra imorgon Pluttskrutten, är det utflykt?

Pluttskrutten: Nej, imorgon ska jag till min engelska med Livika, min kompis. Hon är 6 och 28 år. Hon ska köra taxi och jag åker med. Hon kan också köra båt och buss och då ska jag bli 3 år och titta på Bolibompa. Livika min kompis hon är så bra på att rita hästar. När jag blir 3 år ska jag få isglasstårta med en blomknopp att knapra på.

Åh. Jag önskar jag kunde få hänga med in i Pluttskruttens fantasivärld. Hon har pratat om Livika hela kvällen. Det sista hon sa till mig på kvällen var: "Livika kör mig i taxin till min engelska. Då sitter jag bredvid henne. Hon har en handväska med papper och glasögon till mig. Hon måste lyfta upp mig i taxin."

Jag vet att jag är partisk och att alla föräldrar tycker att just deras barn är bäst och bla bla, men jag blev så glad (och lite vemodig) av att höra Pluttskrutten prata om sin vän Livika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar