5 juni 2011

i-landsproblem

Vet ni vad, jag har världens lyxproblem.

Jag behöver desperat gå och klippa mig, jag har inte klippt mig sedan i julas. Men sedan i julas har dels min fina frisör bytt yrke, dels har jag haft löss i håret i flera omgångar. Nu har jag inte haft löss på två månader men förra veckan kom grannmamman och sa att deras barn fått löss igen och fast jag luskammat mig och alla andra två gånger om dagen sedan dess och inte hittat vare sig löss eller gnetter vågar jag inte gå till frisören för tänk om jag sitter där och så säger hon: Nämen du har ju löss! Aaaah. Hade det varit min gamla frisör hade jag kunna ta risken, hon har klippt mig i tio år och känner mig, men med en ny förmåga vågar jag inte.

Snart tar jag fram saxen och försöker själv. Med mitt tråkhår kan det inte vara så svårt, det är väl bara att göra en liten hästsvans och sedan klippa av under gummisnodden, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar