13 juli 2011

sommaride

Jaha, undrar ni, har Plastmamman gått i sommaride? Ja, det har jag. Efter en superrush på jobbet förra veckan rymde jag till landet där jag har badat och jagat myggor och jagat barn och ätit som en gris och sovit i samma rum som Pluttskrutten och Skorpan och blivit helt galen på dem. Spännande saker förstås men inte mycket att blogga om.

Nu är vi hemma och ska tvätta femton tvättar eller något sån't innan vi packar ihop hela elefantfamiljen i en pytteliten stuga på en ö. Är det vackert väder kommer det vara alldeles underbart. Regnar det kommer det att vara mindre underbart. Det ryktas att han som äger stugan är pensionerad advokat och frågar alla hyresgäster om deras barn är gemensamma eller inte. Är det sant ser jag väldigt mycket fram emot mitt första samtal med honom. Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar