28 augusti 2011

fina frågor

Nu du, Smulan. En ny fin enkät till oss va...

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja, oftast. Är oftare sen nu för tiden än förr. Det är barnens fel. Eller det är mitt fel förstås, jag glömmer hela  tiden att kalkulera in att det tar en stund för tre barn att få på sig kläder och äta och kissa.
HAR DU BRA KONDITION:
Nä. Jag vill gärna tro att jag har det, men nej.
NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
I går kväll. Svägerskan Zäta tog lite bilder när vi hade kräftis.
HUR KÄNNER DU DIG NU:
Trött. Snuvig. Uppvarvad inför jobbveckan. Nöjd med helgen. Ledsen för en sak som inte passar att skriva om här. Väldigt många saker på en gång alltså.
VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Skulle vilja skriva svart och rosa men det stämmer inte. Men de flesta kläder jag har är väl svarta, mörkblå och grå. Superkul, alltså.
KAN DU LAGA MAT:
Helt okej. Inte mycket mer än så.
VAD PLUGGAR DU:
Jag har pluggat klart, tack så mycket. Hoppeligen pluggar jag dock körkortsteori snart, om det räknas?
BLIR DU BRA PÅ KORT:
Nej. Blundar oftast med minst ett öga. Smajlar upp mig som om det gällde livet. Usch.
NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Imorse. Det är en sak som tynger mig som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.
VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Nej, inte alls.
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja, super. M och jag var på kräftis hos och med snälla snälla vänner. Ljummen stjärnklar sensommarkväll. Åh. 
DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Kaffe kaffe kaffe.
ÄR DU NYTTIG:
Njae. Äter för mycket socker och kolhydrater. Eller, jag äter nog i princip bara socker och kolhydrater. Borde motionera mer. Borde dricka mindre kaffe. M'öh.
HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Ganska många om man räknar alla sommarjobb och extrajobb jag haft i mitt liv.
ÄR DU BLYG:
Nej, det kan jag inte påstå.
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
09.15. Ställde väckarklockan eftersom barnen sov borta och jag hade grejer att fixa. 
VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Guitar hero för cirka 100 år sedan.
VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Är ganska ointresserad.
HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Inte mycket. Ett par-tre glas.
HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Öhh, ja. Kräksjukan för några år sedan. För att jag var full för väldigt länge sedan.
JAG SOVER:
Snittar sex timmar per natt tror jag. För lite för mig.
VAD SA DU SENAST?
”Jag sätter mig och jobbar lite.” Boring.
VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Nej, det är inte riktigt min grej.
VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Ingen.
VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Mod.
HAR DU SNYGGA SKOR:
Helt okej. Men behöver fler skor, för första gången på många år.
VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
”Ja, jag ska upp nu." Ahhh vad präktigt.
HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Ja.
HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
M. Inget barn.
HAR DU KÖRKORT:
Nej. Nej. Nej. Men borde.
ÄR DU ENSAM NU:
I rummet ja. Inte annars. I livet alltså.
VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
När jag förhoppningsvis äntligen levererar en ångestgrej på jobbet. Ett par trevliga lunchdejter. En middag kommande helg.

2 kommentarer: