14 oktober 2011

Fredagsenkät


Vad åt du till frukost?
Dubbelfrulle! Kaffe och knäckemacka (messmör) hemma. Ostfralla och kaffe på jobbet.

Vad har fått dig att skratta idag?
Inget gapflabb idag. I wish.  

Vad har du på dig just nu?
Jobbkläderna, fortfarande. En gammal H&M-trasa till klänning, svarta tights. Tofflor.

Hur ser resten av dagen ut?
Dagen är väl mer eller mindre slut, men ska länsa skåpen på snacks och godis och zappa runt på teven (är ensam vuxen hemma). Sedan ska jag spela Wordfeud i sängen. 


Vad händer ikväll?
Se ovan.

Och på lördag?
Lämna ett barn till mormor. Gå med det andra barnet på plask och lek. Ta emot det tredje barnet efter kompisövernattning. Tvätta. Kanske dammsuga? Middag med Mamman och alla kidsen. Har jag tur vill Lilla Räkan se en film med mig på kvällen.  

Och på söndag?
Play date med Gurra och hans mamma. Sedan blir det sällis av RaraK. Kanske kan hon hänga med kidsen så att jag kan gå några ärenden (=köpa mjölk). Troligen en del nojande över att jag borde jobba undan några grejer men inte hinner/pallar.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Det här låter bittrare än var det är men det har inte varit en superkul vecka faktiskt. Inte supertråkig heller men lite, ja, seg och oinspirerande. Juriststafetten i onsdags var trots allt ganska kul. Jag har så snälla och roliga kollegor, som sa att jag var duktig fast jag tantsprang. Roligt var också att jag lite slumpartat var hemma hos Bossen en sväng onsdags. Och att jag köpte en asball klänning på Desigual. Vill tillbaka och köpa hela affären nu.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
En mycket komplicerad och sorglig historia. Utan omedelbar lösning, tyvärr.

Helgens tre bästa låtar?
"Hate it when you leave" (Keith Richards), "Will  you still love me tomorrow" (cover av Lykke Li) och "Cornflake girl" (Tori Amos)


Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
"Det blir bra." (Mamman)
"Nu är vi på Autobahn i Bayern." (M)
"Cecilias kille med band. Bra!" (RaraK)

Vad dricker du i helgen?
Snabbkaffe. Yogithé. Lärreblarre. Kanske lite rödvin.

Bästa bakfylletips?
Fett och salt (pommes!). Vatten. Ipren. Coca Cola. En promenad om man inte är alltför risig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar