1 februari 2012

andras bloggar

Jag kollar en del bloggar då och då, t.ex. Fotbollsfrun, Quetzala Blanco, min bloggvän Sparkling, svägerskan Smulan och så några hemliga, tihi. Då och då, måste jag erkänna, kollar jag också in Kissie och Blondinbella. Vad gäller de sistnämnda tillhör jag sannerligen inte målgruppen. Kanske är det därför jag får lite rysningar när jag läser dem.

Men, en sak. Häromsistens såg jag att Blondinbella, som är på lyxkryssning i Karibien just nu, hade en bild på sig själv i bikini på en lyxig strand i bloggen. Jag såg också att hon fått över 1000 kommentarer på sin kropp. De flesta ganska positiva, eller vad man ska kalla det, i stil med "vad modig du är som vågar visa din kropp", men också en hel del av typen att hon borde banta osv. Men jag undrar VARFÖR alla kände sig tvungna att säga något om hennes kropp? Varför inte skriva något i stil med "Vad härligt det ser ut!" eller "Åh, jag skulle också vilja lyxa sådär". Jag hoppas verkligen Blondinbella är så stark som hon utger sig för att vara. Och så undrar jag också i mitt stilla sinne om det skulle blivit 1000 kroppskommentarer om en kille lagt ut en badbyxbild på sig själv från stranden.

Och en sista grej jag inte kan undanhålla er. Jag har hittat en ny asrolig blogg,  Hanna Widerstedt. Tog mig ett tag innan jag fattade att hon driver med hela Stureplanseländet, handväskorna, penga- och utseendeknarkandet. Otroligt smart.

God kväll på er.

4 kommentarer:

  1. Jag såg via en annan blogg Blondinbellas inlägg och bild. Helt otroligt vad det gav utslag i kommentarsfälten. Och precis som du säger - att man fäster sig så vid hur hon ser ut och inte var hon är och vad hon gör. Skrämmande!

    SvaraRadera
  2. i can assure you that hanna widerstedt is not fake. she is all real.

    SvaraRadera
  3. Absolut. Och jag är Drottningen av Saba.

    SvaraRadera